Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services.

Meer informatie: Cookieverklaring

chevron-down
Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers op websites te volgen. De bedoeling is om advertenties te tonen die relevant en boeiend zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.
chevron-down
Geeft toestemming voor het verzenden van gebruikersgegevens met betrekking tot advertenties naar Google.
chevron-down
Geeft toestemming voor gepersonaliseerde advertenties.
chevron-down
Voorkeurscookies stellen een website in staat om informatie te onthouden die de manier waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, verandert, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Ruilen & Retourneren

Retourvoorwaarden

Bij The Beautiful Bride Shop kun je je bestelling binnen 60 dagen na ontvangst ruilen of retourneren. Op deze pagina kun je zelf je retour aanmelden en een ruiling aanvragen via onze portal of ons retourbeleid te lezen.

Hoe krijg ik een nieuw retouretiket?

Start het ruil- of retourproces door op onderstaande knop te klikken:

Retour aanmelden - The Beautiful Bride Shop

Registrierung einer Rückgabe im The Beautiful Bride Shop

1. AANMELDEN

Selecteer binnen 60 dagen nadat je jouw bestelling hebt ontvangen de items die jij wilt retourneren en kies de gewenste retourmethode. Het retourproces kan alleen worden opgestart als alle artikelen zijn verzonden.

Verpacken Sie Ihre Artikel und bringen Sie das Rücksendeetikett am Paket an.

2. INPAKKEN

Pak je items in en plak het retouretiket op het pakket. Vergeet niet om het oude verzendetiket te verwijderen.

Bringen Sie Ihr Paket innerhalb von 5 Werktagen nach der Registrierung zur Versandstelle

3. VERSTUREN

Breng je pakket binnen een week na het aanmelden naar afgiftepunt of laat je pakket ophalen door gebruik te maken van de ophaalservice (afhankelijk van welke retour methode je hebt gekozen).

Sobald unser Distributionszentrum Ihre Rücksendung erhalten hat, erhalten Sie innerhalb von 10 Arbeitstagen eine Rückerstattung oder eine korrigierte Klarna Rechnung.

4. TERUGBETALING

Zodra ons distributiecentrum jouw retour heeft ontvangen ontvang je binnen 14 dagen een terugbetaling. 

 

Veelgestelde vragen over retourneren

Hoe retourneer ik? chevron-down

Je kunt je retour aanmelden via ons retourportaal. Bovenaan de pagina kun je op de grote zwarte knop klikken om je retour aan te melden. Hiervoor heb je geen account nodig. Vul je bestelnummer en e-mailadres in. Zorg ervoor dat je het e-mailadres invult dat je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Vervolgens geef je aan welke artikelen terug moeten en de reden daarvoor. Tot slot kun je kiezen of je wilt ruilen of een terugbetaling wilt.

Verzendkosten (gratis voor bestellingen van meer dan €50) worden niet vergoed voor gedeeltelijke retourzendingen. Als de waarde van de bestelling wordt verlaagd tot minder dan €50 door het retourneren van afzonderlijke artikelen, worden verzendkosten van €4,95 in rekening gebracht. Als alle artikelen van een bestelling worden geretourneerd, worden de verzendkosten vergoed.

Is retourneren gratis? chevron-down

Retourneren is niet gratis, de retourkosten zijn vanaf €4,95.

De terugzending is alleen gratis voor klanten die het artikel willen ruilen voor een andere maat of kleur. 

Hoe maak ik een ruiling? chevron-down

Een ruiling kun je aanvragen via ons retourportaal. Bovenaan de pagina kun je op de grote zwarte knop klikken om je ruiling aan te melden. Hiervoor heb je geen account nodig. Vul je bestelnummer en e-mailadres in. Zorg ervoor dat je het e-mailadres invult dat je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Vervolgens geef je aan welke artikelen terug moeten en de reden daarvoor. Tot slot kun je kiezen of je wilt ruilen of een terugbetaling wilt. Wil je het artikel ruilen voor een andere maat? Kies dan voor ruilen. Wil je het artikel ruilen voor een ander product, kies dan voor retourneren. Vergeet niet de maat die je wenst te ontvangen te vermelden.

Je kan over het algemeen niet ruilen voor andere sluiers, sieraden, decoratie, sjaals of stola's. Een andere kleur kan in sommige gevallen wel. Vraag de ruiling aan via het portaal en geef aan welke kleur je wilt. 

Hoelang duurt de verwerking van mijn retour? chevron-down

Zodra ons distributiecentrum jouw retour heeft ontvangen ontvang je binnen 14 dagen een terugbetaling. 

Ik kan mijn retour niet aanmelden. chevron-down

Check of je het juiste e-mailadres hebt ingevuld, dit moet hetzelfde zijn als het e-mailadres dat je hebt gebruikt bij het afrekenen. Als je een fout hebt gemaakt in je e-mailadres tijdens het bestellen, neem dan contact op via ons contactformulier of mail ons naar [email protected].

Hoe koop ik een label? chevron-down

Nadat je je retour hebt aangemeld in het retourportaal en de producten die je wilt retourneren hebt geselecteerd, kan je de gewenste bezorgservice selecteren. In de volgende stap kan je betalen voor het etiket met de gewenste betaaloptie. Zodra deze betaald is, wordt het etiket per mail naar je verzonden.

Hoelang heb ik om mijn bestelling te retourneren? chevron-down

Bij The Beautiful Bride Shop kun je je bestelling binnen 60 dagen na ontvangst ruilen of retourneren.

Hoe kan ik twee bestellingen retourneren in een pakket? chevron-down

Als je meerdere bestellingen in één doos wilt retourneren, is dat geen probleem. Meld je retouren aan in ons retourportaal en schaf in totaal één retourlabel aan. Je kunt de overige zending(en) aanmelden zonder een label aan te schaffen door te kiezen voor de ”no-label” optie. Hiermee meld je alle bestelling als retour aan, maar betaal je alleen één keer de retourkosten. Vermeld als commentaar de andere bestelnummer(s). Schrijf alle ordernummers van de bestellingen in de doos duidelijk op het retourformulier en voeg deze formulieren in de doos.

Ik heb een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen. chevron-down

Als je een verkeerd of beschadigd artikel hebt ontvangen, neem dan binnen 24 uur contact op met ons retourportaal en geef aan dat je een beschadigd of verkeerd artikel hebt ontvangen. Voeg foto's bij van het beschadigde artikel (en eventueel foto's van de verzenddoos) zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen. Vermeld in het geval van een verkeerd geleverd product welk artikel je hebt ontvangen.

Welke producten mogen niet geretourneerd worden? chevron-down

Je mag alles ongedragen retourneren.

LET OP! 

  • Als je het originele kaartje eraf hebt gehaald, mag het artikel niet worden geretourneerd.
  • Cosmetica-producten mogen alleen in originele verpakking en ongeopend worden geretourneerd.
  • Plak-bh's mogen alleen in originele verpakking en met de plastic folie intact worden geretourneerd. Zodra de folie is verwijderd kan de bh niet meer worden retourneerd.
Welke vervoerder kan ik kiezen? chevron-down

In Nederland kun je kiezen om je retour via PostNL of DHL te versturen.

  PostNL (QR-Code)   PostNL (Label)   DHL (Label)  
Prijs:  €5,95 €5,95  €4,95 
Afgeefpunt:  Pakketshop vinden Pakketshop vinden Pakketshop vinden
Geen Printer:
Verzekering:  ✓ tot €500 ✓ tot €500 ✓ tot €500
Track & Trace: 

 

Is mijn retour verzekerd? chevron-down

Als je via ons een retourlabel koopt voor PostNL of DHL, is je retour tot €500 verzekerd.

Kan ik retourneren op eigen gelegenheid? chevron-down

Retourneren op eigen gelegenheid is zeker mogelijk, alleen raden wij deze optie niet aan. Indien je een pakket zelf terugstuurd kunnen wij het pakket zelf niet tracken. Dit is van belang indien het pakket zoek raakt en om in de gaten te houden of het al bij ons is aangekomen. Daarnaast ben je niet verzekerd als het pakket zoek gaat, je bent dan zelf verantwoordelijk.

Als je besluit het pakket zelf terug te sturen dan verzoeken we je de retourzending wel te registeren in ons retourportaal. Mocht je toch wel op eigen gelegenheid willen retourneren, dit kan naar het volgende adres:

The Beautiful Bride Shop
Fokkerstraat 547
3125 BD Schiedam
Nederland

Is er garantie op de artikelen? chevron-down

Een aantal van onze aangesloten merken bieden extra garantie op hun artikelen. Onderstaande tabel geeft een overzicht van de merken. Als een product niet doet aan je verwachtingen voldoet mag je natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice [email protected], mail je foto's, een duidelijke beschrijving van het probleem en je bestelnummer. 

G. Westerleigh 1 jaar garantie
Abrazi 6 maanden garantie op hang en sluitwerk van sieraden.
PartyDeco 6 maanden garantie
Rainbow Club, Fiarucci Bridal & Mr. Fiarucci 1 maand garantie
Vanuit welk land kan ik retourneren? chevron-down

EU-landen

Retourkosten zijn altijd voor rekening van de klant. De retourkosten voor een label beginnen vanaf €4,95. De prijzen van de labels variëren per land. De prijzen gelden alleen als je de door ons aangeboden labels gebruikt via ons retourportaal. Als je op een andere manier wilt retourneren, bijvoorbeeld met een andere verzenddienst, kunnen de kosten afwijken.

Niet-EU

Je hebt het recht om de bestelling binnen 60 dagen na ontvangst van de producten te retourneren. We kunnen geen retourlabels leveren voor landen buiten de EU, zoals het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. De klant is verantwoordelijk voor de retourzending, douanedocumenten en andere gerelateerde kosten. Voer slechts één bestelling in als retour in het retourportaal en voeg het ingevulde retourformulier bij het pakket. Bewaar het verzendbewijs totdat je retourzending door ons is verwerkt. Het pakket kan naar het volgende adres worden gestuurd:

The Beautiful Bride Shop
Fokkerstraat 547
3125 BD Schiedam
Nederland

Hygiënevoorschriften chevron-down

Natuurlijk kun je de artikelen passen. Je moet immers weten hoe het eruitziet en of het past.

  • Ga voorzichtig met de artikelen om. De meeste items zijn gemaakt van delicate materialen en kunnen gemakkelijk beschadigd raken.
  • Probeer de artikelen uit in rookvrije en huisdiervrije ruimtes. Helaas worden dierenharen of -geuren gemakkelijk overgedragen.
  • Probeer de schoenen uit op zachte oppervlakken. Zowel bruidsschoenen als schoenen van de bruidegom hebben gevoelige zolen en zullen snel vlekken achterlaten. Wees voorzichtig met vloeistoffen op satijnen schoenen, het zijn niet de beste vrienden voor elkaar.
  • Volg altijd de ”basisregels van hygiëne” bij het passen van schoenen. Met andere woorden: pas schoenen met kousen en lingerie altijd over je eigen lingerie heen.
  • Als je een plakbeha past, verwijder dan niet de folie van de plakstrip. Je kunt een plakbeha het beste aan de voorkant vasthouden om te controleren of de maat goed is.
Tweede kans-artikelen chevron-down

Op onze tweede kans-artikelen zijn alleen de algemene voorwaarden en het retourbeleid van toepassing. Dit betekent dat je de producten binnen 60 dagen kunt retourneren, maar ook dat we je vragen voorzichtig om te gaan met de producten terwijl je ze past.

Retouradres chevron-down

Als je geen gebruik wilt maken van onze retourmogelijkheden, kun je je retour ook op je gemak naar ons terugsturen. Dit kan naar het volgende adres:

The Beautiful Bride Shop
Fokkerstraat 547
3125 BD Schiedam
Nederland

Afgiftebewijs retourzending chevron-down

Bewaar het afgiftebewijs dat je van de vervoerder hebt ontvangen goed totdat de retourzending juist zijn verwerkt. 

Kan ik het pakket afgeven op locatie? chevron-down

Ja, je mag zelf een pakket afgeven op ons kantoor, dit is geheel kosteloos. Meld je retour wel aan via ons retourportaal en bericht ons per mail of telefoon dat je de retour wilt langsbrengen. Je kan de retour bij dit adres afgeven:

The Beautiful Bride Shop
Fokkerstraat 547
3125 BD Schiedam
Nederland

Onze openingstijden van het kantoor zijn van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:30.

Wat moet ik doen als ik de originele verzenddoos niet meer heb? chevron-down

Het is geen enkel probleem als je de originele verzenddoos niet meer hebt. Het is vooral belangrijk dat je het bestelde product goed verpakt, zodat het niet beschadigd kan raken op de terugweg naar The Beautiful Bride Shop. Je kunt ook een andere stevige doos of verpakking gebruiken. Let wel op dat je niet de schoenendoos of verpakking gebruikt als verzenddoos. Indien je schoenendoos of verpakking van een artikel als verzenddoos gebruikt brengen wij de waardevermindering met een minimum van € 15,00 in rekening.

Komen er kosten bij weigering aan de deur? chevron-down

Wanneer de pakketbezorger aan je deur komt en je weigert het pakket, dan worden de retour verzendkosten aan je doorbelast. De vervoerders rekenen ons extra kosten en deze worden ook doorbelast. De retour verzendkosten bedragen als je een pakket aan de deur weigert € 7,95.

Komen er kosten bij als ik een pakket niet ophaal bij een pakketshop? chevron-down

Wanneer een pakket niet wordt opgehaald bij een pakketshop wordt het automatisch na 7 dagen naar ons teruggestuurd. Wij zijn uiteraard altijd bereid het pakket zonder extra kosten opnieuw toe te zenden. Als je het pakket niet meer wenst te ontvangen, dan worden de retour verzendkosten aan je doorbelast. De vervoerders rekenen ons extra kosten en deze worden ook doorbelast. De retour verzendkosten bedragen als je een pakket niet afhaalt € 7,95.