Ruilen & Retourneren
Bij The Beautiful Bride Shop kun je je bestelling binnen 60 dagen na ontvangst ruilen of retourneren. Op deze pagina kun je zelf je retour aanmelden en een ruiling aanvragen via onze portal of ons retourbeleid te lezen.
Hoe krijg ik een nieuw retouretiket?
Start het ruil- of retourproces door op onderstaande knop te klikken:

1. AANMELDEN
Selecteer binnen 60 dagen nadat je jouw bestelling hebt ontvangen de items die jij wilt retourneren en kies de gewenste retourmethode. Het retourproces kan alleen worden opgestart als alle artikelen zijn verzonden.

2. INPAKKEN
Pak je items in en plak het retouretiket op het pakket. Vergeet niet om het oude verzendetiket te verwijderen.

3. VERSTUREN
Breng je pakket binnen een week na het aanmelden naar afgiftepunt of laat je pakket ophalen door gebruik te maken van de ophaalservice (afhankelijk van welke retour methode je hebt gekozen).

4. TERUGBETALING
Zodra ons distributiecentrum jouw retour heeft ontvangen ontvang je binnen 14 dagen een terugbetaling.
Je kunt je retour aanmelden via ons retourportaal. Bovenaan de pagina kun je op de grote zwarte knop klikken om je retour aan te melden. Hiervoor heb je geen account nodig. Vul je bestelnummer en e-mailadres in. Zorg ervoor dat je het e-mailadres invult dat je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Vervolgens geef je aan welke artikelen terug moeten en de reden daarvoor. Tot slot kun je kiezen of je wilt ruilen of een terugbetaling wilt. Verzendkosten (gratis voor bestellingen van meer dan €50) worden niet vergoed voor gedeeltelijke retourzendingen. Als de waarde van de bestelling wordt verlaagd tot minder dan €50 door het retourneren van afzonderlijke artikelen, worden verzendkosten van €4,95 in rekening gebracht. Als alle artikelen van een bestelling worden geretourneerd, worden de verzendkosten vergoed. Retourneren is niet gratis, de retourkosten zijn vanaf €4,95. De terugzending is alleen gratis voor klanten die het artikel willen ruilen voor een andere maat of kleur. Een ruiling kun je aanvragen via ons retourportaal. Bovenaan de pagina kun je op de grote zwarte knop klikken om je ruiling aan te melden. Hiervoor heb je geen account nodig. Vul je bestelnummer en e-mailadres in. Zorg ervoor dat je het e-mailadres invult dat je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Vervolgens geef je aan welke artikelen terug moeten en de reden daarvoor. Tot slot kun je kiezen of je wilt ruilen of een terugbetaling wilt. Wil je het artikel ruilen voor een andere maat? Kies dan voor ruilen. Wil je het artikel ruilen voor een ander product, kies dan voor retourneren. Vergeet niet de maat die je wenst te ontvangen te vermelden. Je kan over het algemeen niet ruilen voor andere sluiers, sieraden, decoratie, sjaals of stola's. Een andere kleur kan in sommige gevallen wel. Vraag de ruiling aan via het portaal en geef aan welke kleur je wilt. Zodra ons distributiecentrum jouw retour heeft ontvangen ontvang je binnen 14 dagen een terugbetaling. Check of je het juiste e-mailadres hebt ingevuld, dit moet hetzelfde zijn als het e-mailadres dat je hebt gebruikt bij het afrekenen. Als je een fout hebt gemaakt in je e-mailadres tijdens het bestellen, neem dan contact op via ons contactformulier of mail ons naar [email protected]. Nadat je je retour hebt aangemeld in het retourportaal en de producten die je wilt retourneren hebt geselecteerd, kan je de gewenste bezorgservice selecteren. In de volgende stap kan je betalen voor het etiket met de gewenste betaaloptie. Zodra deze betaald is, wordt het etiket per mail naar je verzonden. Bij The Beautiful Bride Shop kun je je bestelling binnen 60 dagen na ontvangst ruilen of retourneren. Als je meerdere bestellingen in één doos wilt retourneren, is dat geen probleem. Meld je retouren aan in ons retourportaal en schaf in totaal één retourlabel aan. Je kunt de overige zending(en) aanmelden zonder een label aan te schaffen door te kiezen voor de ”no-label” optie. Hiermee meld je alle bestelling als retour aan, maar betaal je alleen één keer de retourkosten. Vermeld als commentaar de andere bestelnummer(s). Schrijf alle ordernummers van de bestellingen in de doos duidelijk op het retourformulier en voeg deze formulieren in de doos. Als je een verkeerd of beschadigd artikel hebt ontvangen, neem dan binnen 24 uur contact op met ons retourportaal en geef aan dat je een beschadigd of verkeerd artikel hebt ontvangen. Voeg foto's bij van het beschadigde artikel (en eventueel foto's van de verzenddoos) zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen. Vermeld in het geval van een verkeerd geleverd product welk artikel je hebt ontvangen. Je mag alles ongedragen retourneren. LET OP! In Nederland kun je kiezen om je retour via PostNL of DHL te versturen. Als je via ons een retourlabel koopt voor PostNL of DHL, is je retour tot €500 verzekerd. Retourneren op eigen gelegenheid is zeker mogelijk, alleen raden wij deze optie niet aan. Indien je een pakket zelf terugstuurd kunnen wij het pakket zelf niet tracken. Dit is van belang indien het pakket zoek raakt en om in de gaten te houden of het al bij ons is aangekomen. Daarnaast ben je niet verzekerd als het pakket zoek gaat, je bent dan zelf verantwoordelijk. Als je besluit het pakket zelf terug te sturen dan verzoeken we je de retourzending wel te registeren in ons retourportaal. Mocht je toch wel op eigen gelegenheid willen retourneren, dit kan naar het volgende adres: The Beautiful Bride Shop Een aantal van onze aangesloten merken bieden extra garantie op hun artikelen. Onderstaande tabel geeft een overzicht van de merken. Als een product niet doet aan je verwachtingen voldoet mag je natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice [email protected], mail je foto's, een duidelijke beschrijving van het probleem en je bestelnummer. Retourkosten zijn altijd voor rekening van de klant. De retourkosten voor een label beginnen vanaf €4,95. De prijzen van de labels variëren per land. De prijzen gelden alleen als je de door ons aangeboden labels gebruikt via ons retourportaal. Als je op een andere manier wilt retourneren, bijvoorbeeld met een andere verzenddienst, kunnen de kosten afwijken. Je hebt het recht om de bestelling binnen 60 dagen na ontvangst van de producten te retourneren. We kunnen geen retourlabels leveren voor landen buiten de EU, zoals het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. De klant is verantwoordelijk voor de retourzending, douanedocumenten en andere gerelateerde kosten. Voer slechts één bestelling in als retour in het retourportaal en voeg het ingevulde retourformulier bij het pakket. Bewaar het verzendbewijs totdat je retourzending door ons is verwerkt. Het pakket kan naar het volgende adres worden gestuurd: The Beautiful Bride Shop Natuurlijk kun je de artikelen passen. Je moet immers weten hoe het eruitziet en of het past. Op onze tweede kans-artikelen zijn alleen de algemene voorwaarden en het retourbeleid van toepassing. Dit betekent dat je de producten binnen 60 dagen kunt retourneren, maar ook dat we je vragen voorzichtig om te gaan met de producten terwijl je ze past. Als je geen gebruik wilt maken van onze retourmogelijkheden, kun je je retour ook op je gemak naar ons terugsturen. Dit kan naar het volgende adres: The Beautiful Bride Shop Bewaar het afgiftebewijs dat je van de vervoerder hebt ontvangen goed totdat de retourzending juist zijn verwerkt. Ja, je mag zelf een pakket afgeven op ons kantoor, dit is geheel kosteloos. Meld je retour wel aan via ons retourportaal en bericht ons per mail of telefoon dat je de retour wilt langsbrengen. Je kan de retour bij dit adres afgeven: The Beautiful Bride Shop Onze openingstijden van het kantoor zijn van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:30. Het is geen enkel probleem als je de originele verzenddoos niet meer hebt. Het is vooral belangrijk dat je het bestelde product goed verpakt, zodat het niet beschadigd kan raken op de terugweg naar The Beautiful Bride Shop. Je kunt ook een andere stevige doos of verpakking gebruiken. Let wel op dat je niet de schoenendoos of verpakking gebruikt als verzenddoos. Indien je schoenendoos of verpakking van een artikel als verzenddoos gebruikt brengen wij de waardevermindering met een minimum van € 15,00 in rekening. Wanneer de pakketbezorger aan je deur komt en je weigert het pakket, dan worden de retour verzendkosten aan je doorbelast. De vervoerders rekenen ons extra kosten en deze worden ook doorbelast. De retour verzendkosten bedragen als je een pakket aan de deur weigert € 7,95. Wanneer een pakket niet wordt opgehaald bij een pakketshop wordt het automatisch na 7 dagen naar ons teruggestuurd. Wij zijn uiteraard altijd bereid het pakket zonder extra kosten opnieuw toe te zenden. Als je het pakket niet meer wenst te ontvangen, dan worden de retour verzendkosten aan je doorbelast. De vervoerders rekenen ons extra kosten en deze worden ook doorbelast. De retour verzendkosten bedragen als je een pakket niet afhaalt € 7,95. Veelgestelde vragen over retourneren
PostNL (QR-Code)
PostNL (Label)
DHL (Label)
Prijs:
€5,95
€5,95
€4,95
Afgeefpunt:
Pakketshop vinden
Pakketshop vinden
Pakketshop vinden
Geen Printer:
✓
✕
✕
Verzekering:
✓ tot €500
✓ tot €500
✓ tot €500
Track & Trace:
✓
✓
✓
Fokkerstraat 547
3125 BD Schiedam
Nederland
G. Westerleigh
1 jaar garantie
Abrazi
6 maanden garantie op hang en sluitwerk van sieraden.
PartyDeco
6 maanden garantie
Rainbow Club, Fiarucci Bridal & Mr. Fiarucci
1 maand garantie
EU-landen
Niet-EU
Fokkerstraat 547
3125 BD Schiedam
Nederland
Fokkerstraat 547
3125 BD Schiedam
Nederland
Fokkerstraat 547
3125 BD Schiedam
Nederland