Frequently Asked Questions

Over ons

Wie zijn wij? chevron-down

Bruiden de mooiste dag van hun leven bezorgen en hen zien stralen op de grote dag is waar wij echt energie van krijgen! The Beautiful Bride Shop wil het jou zo makkelijk mogelijk maken om supermooie producten te vinden en deze op eenvoudige wijze bij jou thuis te laten bezorgen! Zo kun je onze producten passen in het comfort van je eigen huis, samen met je eigen vrienden en familie.

In 2010 zijn wij met ‘ons zusje’ The Beautiful Bride Company begonnen met het verzorgen van Bruidskapsels en Bruidsmake-up. Steeds vaker kregen wij de vraag van onze bruiden of we ook een mooi haaraccessoire of een sluier konden leveren. Het is onze passie om bruiden optimaal te voorzien op de mooiste dag van hun leven. Door de vraag van de bruiden ontstond het idee voor een online shop om de bruiden volledig te kunnen voorzien. Dit was het begin van The Beautiful Bride Shop.

Inmiddels heeft The Beautiful Bride Shop al ruim 160.000 bruiden laten stralen! The Beautiful Bride Shop is uitgegroeid naar een internationaal bedrijf waarmee wij leveren in Nederland, Duitsland, Frankrijk, België en meer klanten over de hele wereld. Wij zijn super trots op het feit dat wij door onze klanten worden gewaardeerd met een gemiddelde van een 4,8/5!

We hopen dat je heerlijk zal winkelen in onze online bridal shop! Heb je vragen? Of heb je onze hulp nodig? Aarzel niet om ons te mailen of te bellen!

 

Ons team staat altijd voor je klaar en wij helpen je met alle liefde verder!

Hoe betrouwbaar is The Beautiful Bride Shop? chevron-down

The Beautiful Bride Shop is een officiële dealer van de bruidsmerken die er te koop zijn. Onze merken zijn o.a. Poirier, Bianco Evento, en Rainbow Club. Wij garanderen 100% authenticiteit op onze aangeboden artikelen.
Nog twijfels? Vele klanten gingen je voor! Lees hun ervaringen op TrustedShops.

Algemeen

Ik heb advies nodig chevron-down

Heb je advies nodig? Dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Hoe zoek ik artikelen? chevron-down

Er zijn verschillende manieren om het product te vinden waar je naar op zoek bent. Met de zoekbalk rechtsboven op de site kun je gericht zoeken door je zoekopdracht in te typen. Vul simpelweg de gewenste term or artikelnummer in en alle relevante zoekresultaten zullen worden weergegeven. Met de zoekbalk kun je bijvoorbeeld zoeken naar ”hoepelrok”, ”bruidsschoenen wit” of ”anika”.

Een andere manier om te zoeken, is door te bladeren door de verschillende categorieën in het menu. Kies hiervoor eerst de gewenste categorie in het topmenu bovenaan de beginpagina van de website, bijvoorbeeld 'dames' of 'decoratie'. Vervolgens kun je met het menu dames of decoratie je zoekopdracht verfijnen door een specifieke categorie te kiezen, bijvoorbeeld ”bruidsschoenen” of ”hoepelrokken”. Tenslotte kan in het submenu je opdracht nog verder verfijnen

Het kan zijn dat je behoorlijk veel zoekresultaten te zien krijgt. Je kunt het aantal resultaten verkleinen door filters toe te passen. Deze vind je boven de artikelen. Je kunt bijvoorbeeld filteren op kenmerken als merk, maat en kleur.

Vervolgens kun je de artikelen sorteren op een aantal specificaties:

  • Meest populair (de meest verkochte artikelen worden als eerste getoond)
  • Nieuw (de nieuwste artikelen worden als eerste getoond)
  • Hoogste prijs
  • Laagste prijs
  • Sale (artikelen met korting worden als eerste getoond)
Wat als een product of maat niet beschikbaar is? chevron-down

Het kan voorkomen dat er een bepaalde maat of een artikel niet op voorraad is. Bekijk in het scroll-down menu op de productpagina wanneer het product/de maat weer op voorraad zal zijn.

Kan ik een trouwjurk of overige producten passen voordat ik bij jullie bestel? chevron-down

Momenteel is het (helaas) nog niet mogelijk om trouwjurken te passen op ons kantoor. Om je op te weg helpen hebben wij wel een hele handige online trouwjurken guide! advies toruwjurken online kopen

 

Mocht je in de buurt zijn en een bolero of schoenen willen passen? Neem contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden!

Hoe weet ik wat mijn maten zijn? chevron-down

Wij adviseren om je maat handmatig op te meten zodat je er zeker van bent dat je de trouwjurk in de juiste maat besteld. Onze uitgebreide maattabel legt je stap voor stap uit hoe jij jezelf het beste kunt meten. We verwijzen je door naar ons kopje ‘Maattabellen’ voor onze productmaten!

Raadpleeg onderstaande tabel om de juiste maat te bepalen.
Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op!

kleding maat opmeten      

advies maten opmeten

tabel kledingmaat

Tip! Weet je nog steeds niet wat je juiste maat is of zit je tussen twee maten in? Ruilen is gratis!

Wat als mijn jurk niet goed past? chevron-down

Wij adviseren je om bij twijfel een grotere maat te bestellen, omdat je een grotere maat nog kunt laten vermaken. Het vermaken van je trouwjurk kun je bij een lokale coupeuse/naaister bij jou in de buurt doen.
Mocht je trouwjurk/product helemaal niet passen kun je je trouwjurk/product altijd nog gratis ruilen!

Kan The Beautiful Bride Shop mijn trouwjurk vermaken? chevron-down

Wij bieden zelf geen vermaak service aan maar als je je trouwjurk bij ons bestelt verwijzen we je graag door naar Victor’s Weddings Design. Victor is gespecialiseerd in het maken en vermaken van trouwjurken en kan ook jouw trouwjurk helemaal naar wens maken. Victor is gevestigd op de Goudsesingel 44a in Rotterdam. Neem snel contact met hem op via 010-4771040. De kosten van het vermaken van een rok liggen rond de €100*.
Let op! Dit is slechts een schatting, er kunnen geen rechten worden verleend aan de opgegeven prijs.

Wat als mijn trouwjurk niet goed is nadat deze vermaakt is? chevron-down

Wat vervelend dat je trouwjurk nog niet goed is na het vermaken. We adviseren je om dit met je coupeuse te bespreken zodat jullie samen kunnen kijken naar een passende oplossing.

Kan ik mijn trouwjurk/aankoop nog ruilen/retourneren? chevron-down

Is de trouwjurk of het artikel dat je besteld hebt toch niet naar wens? Dan kun je dit uiteraard binnen 60 dagen gratis ruilen voor een ander item of op eigen kosten retourneren. Lees hier onze retourvoorwaarden en het retourproces.

Let op! Zodra de trouwjurk (of ander product) niet meer in originele staat is, is het helaas niet meer mogelijk om te ruilen of te retourneren.

Bestellen

Wat is de levertijd? chevron-down

Standaard verzenden wij bestellingen die op maandag tot en met vrijdag gedaan zijn voor 17.30 uur nog dezelfde dag. De bestelling wordt dan in zowel Nederland als België de volgende dag geleverd! Bestellingen die op zaterdag of zondag geplaats zijn, bezorgen wij de volgende dag. Je kunt de verwachte levertijd bekijken in het scroll-down menu op de productpagina.

  • De artikelen van onze merken: Poirier, Rainbow Club, Fiarucci Bridal en Mr. Fiarucci geldt een standaard levertijd van 1 tot 3 dagen.
  • Indien een artikel niet op voorraad is (dit wordt aangegeven in de webshop) dan is de levertijd gemiddeld tussen de 7 en 10 dagen. Wij streven naar de snelst mogelijke levering, en in de meeste gevallen zal je bestelling zelfs iets eerder komen!
  • Bij vooruitbetaling kan het 1 tot 3 werkdagen duren voor we je betaling hebben ontvangen. Bij ontvangst krijg je per e-mail bericht en wordt je bestelling nog dezelfde dag verstuurd. 

De verzendtijd verschilt per land:

  • NL & BE: de verzendtijd hangt af van jouw vervoerder maar meestal geldt: vandaag verzonden, volgende dag in huis.
  • EU: de verzendtijd hangt af van de lokale vervoerder, de geschatte levertijd ligt rond de 7 werkdagen.
  • Non EU: de verzendtijd hangt af van de douane, de geschatte levertijd ligt rond de 10 werkdagen.

Heb je een artikel met spoed nodig of heb je vragen over de verzendtijd naar jouw land? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik heb geen bevestiging ontvangen chevron-down

Het kan enkele minuten duren voordat je de bevestiging in je mailbox krijgt. Heb je de bevestiging na enige tijd nog niet ontvangen? Check dan je spam box! Het kan zijn dat je bevestigingsmail hier terecht is gekomen. Mocht je de bevestiging niet in je spam box kunnen vinden? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij kunnen je eventueel ook handmatig de bevestigingsmail toesturen.

Hoe krijg ik een kopie van mijn factuur? chevron-down

Je kunt een kopie van je factuur voor je laatste bestellingen opvragen bij onze klantenservice via [email protected].

Let op! Als je je eigen btw-identificatienummer op de factuur wilt hebben, dan verzoeken we je deze in de email te zetten. Wij zullen het nummer dan toevoegen op de factuur.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren? chevron-down

Heb je het verkeerde product besteld of wil je toch graag een ander product? Geen probleem! Zolang je bestelling nog niet verstuurd is, kunnen wij jouw bestelling annuleren!

Neem in dit geval contact op met onze klantenservice . Wij zullen je bestelling annuleren.

Let op! Als je je bestelling betaald hebt per bankoverschrijving, iDeal, Bancontact, PayPal of creditcard dan kun je de terugbetaling binnen 10 werkdagen op je rekening verwachten.

Hoeveel bruidsschoenen kan ik bij jullie bestellen? chevron-down

Wij hanteren een maximale schoenenbestelling van 4 paar bruidsschoenen per bestelling of klant. Uiteraard is het wel mogelijk om bijvoorbeeld 4 paar schoenen te bestellen en daarbij nog andere accessoires, zoals een tiara of bruidslingerie. Vaak zijn onze bruidsschoenen van kwetsbare materialen gemaakt, zoals satijn en fijn leer. De bruidsschoenen kunnen daardoor snel gebruikerssporen vertonen. Wij willen al onze klanten nieuwe en mooie producten aanbieden, daarom zijn wij genoodzaakt een maximum in te stellen van 4 paar te bestellen bruidsschoenen per bestelling of klant.
Wij behouden het recht om te grote bestellingen niet te accepteren of te verwerken. Wij vragen om uw begrip hiervoor.

Pas de bruidsschoenen op een zachte ondergrond, zodat de schoenen niet beschadigen of gebruikerssporen gaan vertonen.

Let op! De bruidsschoenen van satijn zijn erg kwetsbaar en kunnen niet tegen vocht. Zodra de schoenen vochtig worden, raken ze snel beschadigd.

Wanneer de geretourneerde producten vies of beschadigd zijn, dan kunnen wij deze artikelen helaas niet accepteren. De artikelen worden naar je teruggezonden en de gemaakte kosten brengen wij bij jou in rekening.

Hoeveel stuks bruidslingerie kan ik bij jullie bestellen? chevron-down

Bij The Beautiful Bride Shop kan er gekozen worden uit een ruim assortiment van bruidslingerie. Op de bruidslingerie geldt er een maximum van 4 stuks per bestelling, per productcategorie. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om 4 bh’s bestellen in combinatie met 4 slips. Vanuit hygiënisch oogpunt worden alle slips geseald en kunnen niet worden gepast. Het verbreken van dit zegel verplicht de klant tot het behouden van het product. Dit geldt ook voor de kousen van Poirier.

Let op!  In het geval dat een product geretourneerd wordt zonder verzegeling of met een verbroken verzegeling, kunnen wij deze retour helaas niet accepteren.

Hoeveel bruidssieraden kan ik bij jullie bestellen? chevron-down

Voor het bestellen van bruidssieraden hanteren wij een maximum van 6 stuks per bestelling of klant. Het maximum van 6 stuks geldt per productcategorie. Zo kan er bijvoorbeeld gekozen worden voor 6 tiara’s en 6 bruidssieraden sets.

Wat betekent Tweedekans? chevron-down

Tweedekans-producten zijn producten die door onze klanten retour zijn gestuurd of zijn omgeruild. Het product wordt door ons gecontroleerd en als dit product nog in een goede staat verkeerd, geven wij het een tweede kans! Bij al onze Tweedekans-producten vind je een duidelijke beschrijving en foto’s van eventuele gebruikerssporen, zo weet jij precies wat je kunt verwachten.

Onze Tweedekans-producten hebben voordelen voor jou én het milieu!

  • Hoge korting: al is er nauwelijks verschil met het gloednieuwe product, wij bieden het Tweedekans-product aan met hoge korting.
  • Groener milieu: het onnodig weggooien en vernietigen van producten vermijden wij door bepaalde producten als Tweedekans aan te bieden.

Bekijk hier ons assortiment Tweedekans-producten.

Kan ik Tweedekans-producten retourneren? chevron-down

Ja, op al onze Tweedekans-producten gelden onze gebruikelijke retourvoorwaarden. Lees deze hier terug. Je kun je retour gemakkelijk aanmelden via ons online retourportaal.

Een artikel dat ik heb besteld is nu goedkoper op jullie website chevron-down

Is een artikel dat je hebt besteld nu in onze webshop goedkoper? Dan willen we je graag vragen eerst het volgende na te gaan:

  • Is je bestelling al meer dan 7 dagen geleden geleverd?
  • Is de aanbieding enkel geldig op een andere maat, kleur of type?
  • Heb je de aanbieding gevonden op The Beautiful Bride Shop webshop van een ander land?

Indien één van bovenstaande punten van toepassing is, is het helaas niet mogelijk om de korting voor je te verrekenen.
 Zijn geen van bovenstaande punten van toepassing? Neem dan alsjeblieft contact met ons op. We kijken graag of we de korting voor je kunnen verrekenen!

Verzending

Wat zijn de bezorgkosten? chevron-down

The Beautiful Bride Shop verzendt vanaf een bestelbedrag van € 30,00 gratis naar alle bestemmingen in:

  • Nederland
  • België

Voor bestellingen onder de € 30,00 brengen wij € 4,95 aan verzendkosten in rekening.

De verzendkosten voor de overige landen verschillen per land. Hier kun je een overzicht bekijken van de verzendkosten per land.

Als je een bestelling plaatst in een land buiten de EU versturen wij de zending zonder BTW. De korting wordt verrekend in je winkelmandje.
Let op! Hou er rekening mee dat je de BTW waarschijnlijk nog moet betalen aan de douane of je lokale vervoerder.

Wat is de levertijd? chevron-down

Standaard verzenden wij bestellingen die op maandag tot en met vrijdag gedaan zijn voor 17.30 uur nog dezelfde dag. De bestelling wordt dan in zowel Nederland als België de volgende dag geleverd! Bestellingen die op zaterdag of zondag geplaats zijn, bezorgen wij de volgende dag. Je kunt de verwachte levertijd bekijken in het scroll-down menu op de productpagina.

  • De artikelen van onze merken: Poirier, Rainbow Club, Fiarucci Bridal en Mr. Fiarucci geldt een standaard levertijd van 1 tot 3 dagen.
  • Indien een artikel niet op voorraad is (dit wordt aangegeven in de webshop) dan is de levertijd gemiddeld tussen de 7 en 10 dagen. Wij streven naar de snelst mogelijke levering, en in de meeste gevallen zal je bestelling zelfs iets eerder komen!
  • Bij vooruitbetaling kan het 1 tot 3 werkdagen duren voor we je betaling hebben ontvangen. Bij ontvangst krijg je per e-mail bericht en wordt je bestelling nog dezelfde dag verstuurd. 

De verzendtijd verschilt per land:

  • NL & BE: de verzendtijd hangt af van jouw vervoerder maar meestal geldt: vandaag verzonden, volgende dag in huis.
  • EU: de verzendtijd hangt af van de lokale vervoerder, de geschatte levertijd ligt rond de 7 werkdagen.
  • Non EU: de verzendtijd hangt af van de douane, de geschatte levertijd ligt rond de 10 werkdagen.

Heb je een artikel met spoed nodig of heb je vragen over de verzendtijd naar jouw land? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen? chevron-down

Op het moment dat je bestelling wordt verzonden, ontvang je per e-mail een verzendbevestiging van ons met een Track & Trace code, waarmee je de zending kunt volgen. Wanneer je de bevestigingsmail niet hebt ontvangen, dan kan het zo zijn dat deze in je spam box terecht is gekomen. Wij adviseren je om eerst in je spam box te kijken. Mocht je er niet uitkomen, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder.

De levertijd is verstreken en ik heb nog steeds geen pakketje ontvangen chevron-down

De  levertijd kan verschillen per land en per order:

  • EU: de verzendtijd hangt af van de lokale vervoerder, de geschatte levertijd ligt rond de 7
  • Non EU: de verzendtijd hangt af van de douane, de geschatte levertijd ligt rond de 10 werkdagen.

Hou ook rekening met de volgende dingen als je wacht op je pakketje:

  • De artikelen van onze merken: Poirier, Rainbow Club, Fiarucci Bridal en Mr. Fiarucci geldt een standaard levertijd van 1 tot 3 dagen.
  • Indien een artikel niet op voorraad is (dit wordt aangegeven in de webshop) dan is de levertijd gemiddeld tussen de 7 en 10 dagen. Wij streven naar de snelst mogelijke levering, en in de meeste gevallen zal je bestelling zelfs iets eerder komen!
  • Bij vooruitbetaling kan het 1 tot 3 werkdagen duren voor we je betaling hebben ontvangen. Bij ontvangst krijg je per e-mail bericht en wordt je bestelling nog dezelfde dag verstuurd. 

Heb je een Track & Trace code ontvangen? Dan is je bestelling naar je onderweg! Wij adviseren je om eerst de Track & Trace code na te kijken om je pakketje te volgen. Is je bestelling kwijt? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Heb je geen Track & Trace code ontvangen? Dan kan het zijn dat je bestelling onverwachts wat vertraging heeft opgelopen. Voor meer informatie kun je contact op met onze klantenservice opnemen.

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een afhaalpunt? chevron-down

Je kunt ervoor kiezen om je bestelling te laten leveren bij een DPD Parcelshop. Dit is mogelijk voor de meeste landen binnen de EU. Als dit mogelijk is kun je tijdens het bestelproces een afhaalpunt kiezen. Dit is mogelijk bij ‘adres’ tijdens het bestelproces.

Voor een compleet overzicht van alle DPD Parcelshops kan je terecht op de website van DPD:

Zodra je bestelling in de door jou gekozen locatie is aangekomen, ontvang je een e-mail van DPD.  Vanaf dit moment heb je 7 dagen de tijd om je bestelling af te halen. Mocht je je bestelling niet af kunnen halen in deze periode, dan zal deze automatisch teruggestuurd worden naar The Beautiful bride Shop.

Als je nog vragen hebt met betrekking tot de bezorging naar een afhaalpunt, dan kun je altijd onze klantenservice contacteren.

BTW buiten de EU chevron-down

Als je een bestelling buiten de EU plaatst, zullen wij je jouw order zonder BTW toesturen. Deze korting wordt verrekend in je winkelwagentje.

Let op! Hou er rekening mee dat je de BTW waarschijnlijk nog moet betalen aan de douana of je lokale vervoerder.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben? chevron-down

Je kunt ervoor kiezen om je bestelling te laten leveren bij een DPD Parcelshop. Tijdens het bestelproces kan je een afhaalpunt kiezen. Dit is mogelijk bij ‘adres’ tijdens het bestelproces.

Voor een compleet overzicht van alle DPD Parcelshops kan je terecht op de website van DPD:

  • DPD Parcelshops in Nederland
  • DPD Parcelshops in België

Zodra je bestelling in de door jou gekozen locatie is aangekomen, ontvang je een e-mail van DPD.

Dan heb je 7 dagen de tijd om je bestelling af te halen. Mocht je je bestelling niet af kunnen halen in deze periode, dan zal deze automatisch teruggestuurd worden naar The Beautiful bride Shop.

De bezorger van PostNL of DPD biedt de bestelling aan op het afleveradres.

Mocht je niet aanwezig zijn tijdens de eerste bezorgpoging, dan ontvang je hiervan een notificatie. Dit kan door middel van een briefje in de brievenbus of via de Track & Trace link.

PostNL/DPD laat dan weten met een van de volgende 3 opties waar je bestelling is:

  • Ze komen de volgende dag terug
  • De bestelling ligt bij de buren
  • Of de bestelling ligt bij een afhaalpunt

Retourneren

Hoe kan ik een artikel ruilen? chevron-down

Als je graag wil ruilen, dan doe je dit door een mail te sturen naar [email protected].

Vermeld in de mail de volgende gegevens:

  • Bestelnummer
  • Product wat je graag wil ontvangen en welke maat en/of kleur

Let op! Het ruilen van een product is alleen mogelijk voor een andere maat of kleur. Wanneer je andere producten wil ontvangen raden we je aan om een nieuwe bestelling te plaatsen.

Wat voor retourmogelijkheden heb ik? chevron-down
  1. Retourneren: Binnen 60 dagen kan je artikelen retourneren. De 60 dagen gaan in vanaf het moment dat je de artikelen hebt ontvangen. De directe kosten van het terugzenden van de artikelen zijn in dit geval voor eigen rekening.
  2. Ruilen: Je kunt je product gratis ruilen voor een ander product, andere maat of andere kleur. In dit geval betalen wij de kosten voor het terugzenden van het oude artikel en het toezenden van een nieuw artikel.

Je kunt je keuze aangeven in het retourformulier.

Hoe stuur ik een artikel retour? chevron-down

Je hebt recht om binnen een termijn van 60 dagen, vanaf het moment dat je de producten in handen hebt gehad, de bestelling te retourneren.

Ga naar: retourlabel aanmaken selecteer jouw taal en start daarna het retourproces. Voor het gebruik van ons retouretiket berekenen wij slechts € 4,95 (inclusief verzekering).
Uiteraard mag je het artikel ook zelf terugsturen via een bezorgdienst naar keuze of zelf terugbrengen. Let op! De kosten hiervan zijn dan wel voor eigen rekening.
Verder geef je in ons retourportaal alleen één bestelling aan als retour en voeg alsjeblieft het ingevulde retourformulier in de doos. Bewaar goed je verzendbewijs totdat je retourzending door ons is verwerkt.
Ons adres is:

The Beautiful Bride Shop
Fokkerstraat 547
3125 BD Schiedam
Nederland

Heb je hier nog hulp bij nodig? Bekijk onze retourpagina.

Voorwaarden retourneren chevron-down

Voor het retourneren van producten gelden enkele voorwaarden:

  • Je hebt een bedenktijd van 60 dagen.
  • De artikelen moeten voorzien zijn van alle originele labels en de originele verpakkingen.
  • De artikelen moeten onbeschadigd, schoon en ongebruikt Let op! Bij schoenen moeten de zolen ook schoon en onbeschadigd zijn.
  • De retourzending moet een ingevuld retourformulier bevatten.

Het op een hygiënische manier passen van artikelen is uiteraard toegestaan. Wij raden je daarom aan de schoenen op zachte oppervlakken (bijv. tapijt) te passen en uit te proberen.

Retourneren en betaald met Klarna chevron-down

Vergeet je retour niet aan te melden in de Klarna app, bij een ruiling doe je dit niet! Lees hier meer over Klarna.

Ik heb een artikel ontvangen dat ik niet heb besteld chevron-down

Allereerst onze excuses als we je een artikel hebben toegestuurd dat je niet hebt besteld. Dit geld natuurlijk ook voor een verkeerde maat of kleur!
Stuur het artikel alsjeblieft kosteloos naar ons terug en geef hierbij aan dat je een verkeerd artikel hebt ontvangen. Neem contact op met onze klantenservice en wij zullen je zo spoedig mogelijk het juiste artikel toezenden en je een gratis retouretiket mailen.

Ik mis een artikel bij mijn bestelling chevron-down

Allereerst onze excuses als we je een artikel niet hebben toegestuurd. Indien je al betaald hebt voor dit artikel, neem dan contact op met onze klantenservice en wij zullen je gratis en zo spoedig mogelijk het ontbrekende artikel, indien voorradig, toesturen.

Ik heb een defect artikel ontvangen chevron-down

Wat vervelend dat je artikel defect is! Neem contact op met onze klantenservice en wij zullen je gratis en zo spoedig mogelijk een nieuw artikel opsturen.

Wanneer kan ik mijjn terugbetaling verwachten? chevron-down

Ik heb mijn bestelling teruggestuurd, wanneer ontvang ik mijn geld terug?
De verwerking van een retourzending kan tot aan 10 dagen duren. Zodra wij je retourzending hebben uitgepakt ontvang je een email. Wanneer je retourzending is verwerkt, wordt het aankoopbedrag zo snel mogelijk teruggestort naar de bij ons bekende betaalgegevens. Dit zal uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij de eerste mail hebben verstuurd zijn. Je kunt het bedrag dan binnen 10 werkdagen* terug op je bankrekening of PayPal-account verwachten. Bij betaling op rekening ontvang je van Klarna een nieuwe factuur.

Mijn bestelling is geannuleerd maar ik heb al betaald, wat nu?
Is je bestelling geannuleerd, maar is het bedrag al wel afgeschreven van je rekening? Het bedrag wordt dan automatisch teruggestort naar de rekening waarmee betaald is. Het kan maximaal 10 werkdagen* duren voordat dit bedrag weer zichtbaar is op je rekening.

* Normale verwerkingstijd, uitzonderingen daargelaten.

**Bij Creditcardrekening is de terugbetaling te vinden op het eerstvolgende maandoverzicht of op de dag van afschrijving.

Als je nog vragen hebt, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag verder.

Betaling

Betaalwijzen bij The Beautiful Bride Shop chevron-down

iDEAL
Bij iDEAL word je tijdens het betalingsproces omgeleid naar de betaalomgeving van je bank. Je hebt de mogelijkheid om per iDEAL te betalen als je gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Van Lanschot Bankiers en Triodos Bank. Bij deze betaalwijze word je betaling direct afgeschreven van je rekening. Voor deze betaalmethode is een positief saldo op je bankrekening vereist.

Vooruit betalen
Houd rekening met één tot drie werkdagen overboektijd. Indien je ervoor kiest om vooruit te betalen, ontvang je na het sturen van je bestelling een bevestiging per e-mail met het rekeningbedrag en onze bankgegevens. Let op: Indien je geen bevestiging hebt ontvangen wordt geadviseerd om je spamfilter instellingen te controleren en zo nodig aan te passen.
Ons bankrekeningnummer is:

IBAN: NL06INGB0003385212
BIC: INGBNL2A
In naam van: The Beautiful Bride Shop

Vermeld bij het overmaken het ordernummer uit je orderbevestiging- Bij ontvangst van je betaling sturen wij je direct een ontvangstbevestiging via e-mail, waarna wij de bestelling in de regel nog dezelfde dag versturen.

De bestelde goederen blijven tot de ontvangst van je betaling (maximaal 9 dagen) voor je gereserveerd.

PayPal
Bij ons kun je ook via PayPal betalen. Indien je kiest om met PayPal te betalen, wordt je na het bestellen direct doorgestuurd naar de PayPal website. PayPal is één van de veiligste, en de meest gebruikte manier om te betalen op het internet. Je bestelling is zelfs volledig verzekerd!

Indien je kiest om met PayPal te betalen, word je tijdens het afrekenen direct doorgestuurd naar de PayPal website.

Als je nieuw bent bij PayPal kun je je als gast aanmelden of een PayPal rekening openen en de betaling bevestigen. Indien je al een PayPal account heeft, kun je inloggen met je gebruikersnaam en de betaling bevestigen.

Op het moment van bevestigen, zal er een autorisatie worden uitgevoerd van jouw PayPal account. Hierna word je bestelling direct verwerkt. Zodra je je bestelling in ontvangst hebt genomen, zal het openstaande bedrag gecrediteerd worden van je PayPal account.

Houd er rekening mee dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden van PayPal en daarmee de PayPal-processen accepteert.

Creditcard
Bij ons kun je ook gemakkelijk en veilig betalen met een creditcard. Wij accepteren Master Card en Visa. Je creditcardgegevens worden versleuteld via de SSL-methode.

Klarna
Klarna voert voor The Beautiful Bride Shop het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht van Klarna via de Klarna App kunt inzien en betalen. Met de Klarna App regel je dit veilig en heel eenvoudig op je smartphone. In de online omgeving MijnKlarna kun jij jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren.

  • Stap 1: Selecteer Klarna als je betaalmethode en voer je factuur- en aflevergegevens in. Maak je geen zorgen, je leveringsadres kan verschillen van je facturatie- en registratieadres.
  • Stap 2: Klarna voert een identiteits- en kredietcheck uit en verifieert je informatie - dit duurt slechts een paar seconden.
  • Stap 3: Zodra je gegevens zijn geverifieerd en je bestelling is geautoriseerd, sturen wij je een orderbevestiging per e-mail. Je bestelling wordt dan doorgestuurd naar ons magazijn voor verwerking.
  • Stap 4: Zodra je bestelling is verzonden, stuurt Klarna de factuur naar het e-mailadres dat je bij het plaatsen van je bestelling hebt opgegeven. Je hebt 14 dagen vanaf de datum van de factuur om je bestelling te betalen. Alle betalingsinformatie staat op de factuur. Gelieve op de factuur de reden van betaling te vermelden, zodat je betaling kan worden toegewezen.
  • Stap 5: Houd de status van je factuur in de gaten via het Klarna-portaal. In de e-mail die je van Klarna ontvangt, kun je zien wanneer uw factuur verschuldigd is.

Meer lezen over de werking van larna? Bekijk hier onze Klarna guide.

Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met Klarna via de volgende link of via het telefoonnummer: 020 808 2852

Apple Pay
Je kunt nu ook Apple Pay gebruiken als betalingsmethode op onze website.

Om met Apple Pay te betalen, plaats je de artikelen in je mandje en ga je zoals gewoonlijk naar de kassa. Als jouw apparaat ondersteund wordt door Apple Pay, wordt deze optie automatisch geselecteerd als betaalmethode bij het afrekenen.
Nadat je jouw bestelgegevens hebt bekeken, kan je de bestelling afronden met Touch ID of door middel van het invoeren van je code

Zodra de bestelling met succes geplaatst is, ontvang je een e-mail ter bevestiging van je bestelling. Als je Apple Pay op een Mac-apparaat gebruikt, verschijnt deze betaaloptie alleen in Safari als je het Mac OS Sierra-besturingssysteem gebruikt.

Bancontact
Met Bancontact/Mister Cash betaal je veilig en snel online. Kies voor deze betaalmethode, vul je kaartnummer en vervaldatum in en je wordt automatisch naar de vertrouwde site van jou bank geleid. Hier wordt gevraagd het bedrag te controleren en om aan te melden via de onlinebeveiligingsmodule die je van je bank hebt ontvangen.

KBC/CBC Payment Button 
Via de KBC/CBC-betaalknop kunnen klanten van beide banken hun online aankopen eenvoudig betalen via hun vertrouwde online bankomgeving. De betaling wordt direct verwerkt. 

Hoe werkt het?

  1. Kies KBC/CBC als betaalmethode in het betaalscherm
  2. Selecteer je eigen bank, KBC of CBC
  3. Je wordt doorgestuurd naar de omgeving van de bank, kies hier op welke manier je wenst te betalen.
  4. Verricht hier de betaling binnen de beveiligde omgeving van je bank.

Belfius Direct Net 
Met de Belfius Pay Button voorziet de bank je van een eigen betaaloplossing. Indien je een Belfius-rekening hebt kun je gebruik maken van de Belfius Pay Button om directe betalingen te doen vanuit Belfius Direct Net, het online bankproduct van Belfius, of via de app. Betalingen die gedaan worden via de Belfius Pay Button zijn definitief en kunnen niet teruggedraaid worden.

Een aanmaning ontvangen? chevron-down

Aanmaningen worden door Klarna automatisch verstuurd, wanneer er na de betalingstermijn van 14 dagen nog een openstaand bedrag is voor je bestelling.

Ik heb mijn bestelling al betaald
Heb je binnen de 14 dagen wel het bedrag betaald, maar ontvang je toch een aanmaning? Dan kan het zijn dat je betaling nog door Klarna verwerkt moet worden. Houd er rekening mee dat dit 2 tot 5 werkdagen kan duren. Om je betaling goed te kunnen verwerken is het belangrijk dat het betalingskenmerk correct wordt ingevuld.

Wanneer je factuur volledig betaald is, krijg je hiervan altijd een bevestiging per e-mail van Klarna. Blijft deze bevestiging ondanks betaling uit, neem dan contact op met de klantenservice van Klarna.

Ik heb mijn bestelling geretourneerd
De verwerking van een retourzending kan tot aan 14 dagen duren. Om aanmaningen te voorkomen raden we daarom aan je retourzending altijd binnen de betalingstermijn van 14 dagen te doen. In het geval van een gedeeltelijke retourzending kun je dan ook gerust het nieuwe factuurbedrag in de retourbevestiging afwachten.

Is je retourzending al langer dan 14 dagen onderweg en ontvang je een aanmaning? Neem dan contact met onze klantenservice op.

Bankgegevens The Beautiful Bride Shop chevron-down

Heb je gekozen voor vooruitbetaling dan kan je het factuurbedrag naar onderstaande IBAN overschrijven

IBAN: NL06 INGB 0003 3852 12
BIC: INGBNL2A
Bank: ING Bank

Geef s.v.p. bij elke betaling alleen je bestelnummer als omschrijving aan. 

Let op!

  • Zorg ervoor dat je al je bestellingen los van elkaar betaalt, zodat wij je betalingen goed kunnen verwerken. 
  • Indien je hebt gekozen voor achterafbetaling via Klarna dan kan je openstaande bedrag rechtstreeks naar resp. Klarna overschrijven.

Klarna

Hoe gebruik ik Klarna? chevron-down
  1. Om te beginnen heb je de Klarna-app nodig, deze kun je downloaden uit de App-store of de Google Play-store. Wil je geen Klarna-app, dan kun je ook inloggen op de Klarna-website met je e-mailadres. Je dient je gegevens in te voeren en een account aan te maken. Je kunt hier ook direct je rekening of creditcard toevoegen zodat betalen nog gemakkelijker wordt.
    Om snel en veilig te betalen is het van belang dat je je bankrekening koppelt.
  2. Ga naar: ‘Mijn Klarna’.
  3. Klik op betaalmogelijkheden.
  4. Voer je bankgegevens in en voltooi alle stappen om je bankrekening te koppelen.
  5. Wanneer je bij ons wil bestellen en je wil betalen met Klarna, klik je tijdens het afrekenen op ‘Achteraf betalen’ met het Klarna-logo ervoor. Volg de instructies op het scherm om je aankoop te voltooien.
Wanneer moet ik mijn rekening betalen? chevron-down

Log in op de app van Klarna om te zien wat de uiterste betaaldatum is of log in op de Klarna-website. Klarna maakt pas een factuur aan als jouw bestelling ons magazijn heeft verlaten.

  1. Ga naar ‘Mijn Klarna’.
  2. Tik op bestellingen en selecteer de bestelling waar het om gaat. Je krijgt nu direct de betalingsinformatie te zien.
    • Je betaalt zonder rente of extra kosten tot en met 30 dagen op rekening.
Hoe betaal ik mijn rekening? chevron-down
  1. Om te betalen open je de Klarna app en ga je naar ‘Mijn Klarna’ of log in op de Klarna-website.
  2. Tik nu op betalingen en ga naar de factuur/bestelling die je wil betalen.
    • Hier zie je ook direct binnen hoeveel dagen je dient te betalen.
  3. Tik op betaal en volg de instructies. Je kunt hier ook betalen met iDeal.

    Goed om te weten: Er is geen factuur met gespecificeerde btw beschikbaar.
Ik kan mijn factuur/bestelling niet vinden chevron-down

Als je je factuur niet kunt vinden zijn er meerdere mogelijkheden.

  1. Controleer of je in de Klarna-app bent ingelogd met hetzelfde e-mailadres als waarmee je de bestelling geplaatst hebt.
    1. Controleer nu of je een bevestigingsmail van de webshop hebt ontvangen. Kijk ook in de spam-folder! Als je de bevestigingsmail hebt ontvangen kun je op Klarna inloggen met het e-mailadres waarmee je de bestelling bij de webshop hebt geplaatst.
    2. Heb je geen bevestigingsmail van de webshop ontvangen? Neem dan eerst contact op met ons.
  2. Heb je wel een bevestigingsmail gekregen maar lukt het inloggen met het gebruikte mailadres niet? Neem dan contact op met de klantenservice van Klarna om het e-mailadres dat gekoppeld is aan je bestelling te wijzigen.
  3. Zijn er nog steeds problemen? Neem contact op met de klantenservice van Klarna.

Er wordt geadviseerd om altijd hetzelfde e-mailadres te gebruiken als je shopt met Klarna.

Goed om te weten: Als je je hebt aangemeld met je Apple ID met een verborgen e-mailadres en hiermee een bestelling plaatst, zie je je bestelling niet in de app, omdat deze aan een willekeurig e-mailadres is gekoppeld. Neem dan contact op met de klantenservice van Klarna om het e-mailadres te wijzigen dat aan de bestelling is gekoppeld.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen maar mijn betaaltermijn is bijna verstreken, moet ik nu betalen? chevron-down
  1. Ik heb nog geen enkel item van mijn bestelling ontgaven;
    • In dit geval hoef je pas de factuur te betalen als je je volledige bestelling hebt ontvangen.
    • Als je je bestelling nog niet hebt ontvangen, maar de betaaltermijn is bijna verstreken, dan kun je het beste de volgende dingen doen:
  2. Volg je levering:
    Gebruik het trackingnummer dat je van ons hebt gekregen om de status van je levering en de geschatte leverdatum te bekijken.
    • Ik heb geen trackingnummer gekregen: Neem rechtstreeks contact met ons op. Wij kunnen je helpen om na te gaan waar je levering is. Laat Klarna weten dat je je bestelling nog niet hebt ontvangen bij ‘rapporteer een probleem’.
    • Mijn bestelling is vertraagd: Wordt het niet duidelijk uit het trackingnummer wanneer je bestelling geleverd wordt? Neem contact op met ons. Wij kunnen je helpen om na te gaan waar je levering blijft. Laat Klarna weten dat je je bestelling nog niet hebt ontvangen bij ‘rapporteer een probleem’.
    • Mijn bestelling is kwijt: Blijkt het dat je bestelling is kwijtgeraakt? Rapporteer het probleem bij Klarna. Je factuur wordt tijdelijk stopgezet.
  3. Hoe laat ik aan Klarna weten dat ik mijn bestelling nog niet ontvangen heb?
    Ga naar Mijn Klarna en selecteer de bestelling/factuur die je nog niet ontvangen hebt. Selecteer hierna ‘rapporteer een probleem’ en geef aan dat je de bestelling nog niet ontvangen hebt. Je factuur wordt nu tijdelijk gepauzeerd in Klarna. Als wij de factuur aanpassen zul je de factuur opnieuw ontvangen. Houd je e-mail en notificaties goed in de gaten.
  4. Het lukt nog steeds niet om mijn factuur te pauzeren
    Lukt het nog steeds niet om de factuur/bestelling te pauzeren in Klarna? Neem dan contact op met de klantenservice van Klarna.

Let op! Als je niets doet weet Klarna niet dat jij de zending niet hebt ontvangen. Het is dus van belang om vertraging van de levering te melden. Volg ook de onderstaande stappen als je maar een gedeelte van je bestelling hebt ontvangen.

Ik heb een gedeelte van mijn bestelling ontvangen;
Als je een gedeelte van je bestelling hebt ontvangen dien je de factuur wel te betalen. Bij een deellevering splitsen wij de factuur in Klarna op in twee delen. Het deel van de bestelling wat je wel ontvangen hebt dien je dus wel binnen 30 dagen te betalen.

Hoe retourneer ik mijn bestelling? chevron-down

Het kan voorkomen dat iets niet past of toch niet helemaal naar je zin is. Natuurlijk kun je je gehele bestelling, of een deel hiervan, terugsturen.
Goed om te weten; Het is belangrijk dat je wel je retourzending hebt aangemeld. Anders weet Klarna niet dat jij iets retour hebt gestuurd en kunnen er eventuele herinneringskosten in rekening worden gebracht.

 Let op! Als je een gedeelte terugstuurt, is het ook belangrijk om onderstaande stappen te volgen.

  1. Volg de instructies voor retour zenden op onze website.
  2. Informeer Klarna dat je iets hebt teruggestuurd. Dan wordt je betaling gepauzeerd totdat je retour verwerkt is. Dit doe je door in ‘Mijn Klarna’ naar bestellingen te gaan en de desbetreffende bestelling te selecteren. Klik hierna op ‘retour melden’ en meldt Klarna wat je retour hebt gestuurd.
  3. Bewaar de trackinginformatie van je retourzending. Dit is handig als bewijs van je retourzending. Heb je je retourzending via ons portaal aangemeld en ben je je trackingcode kwijt? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij kunnen je in veel gevallen voorzien van het nummer.
  4. Kijk regelmatig in ‘Mijn Klarna’ voor updates rondom je retour. Zodra de retour verwerkt is door The Beautiful Bride Shop past Klarna de factuur aan en krijg je een nieuwe
Ik wil iets ruilen, hoe gaat dit in zijn werk? chevron-down
  1. Volg de instructies voor ruilingen op onze website.
  2. Klik in ‘Mijn Klarna’ niet op retour, omdat je betaling dan gepauzeerd wordt en wij de ruiling niet kunnen verwerken.
  3. Je dient de factuur voor het geruilde item gewoon volgens de termijn van Klarna te betalen.

Let op! Als je een item ruilt kunnen wij geen nieuwe factuur voor je aanmaken. Betaal de oorspronkelijke factuur op tijd en voorkom herinneringskosten. Mocht je het (geruilde) item uiteindelijk toch nog terug willen sturen? Dan krijg je uiteraard het geld teruggestort op je rekening.

Ik heb een gedeelte of de gehele bestelling teruggestuurd, moet ik nu betalen? chevron-down

Nee, je hoeft pas te betalen als een eventuele retourzending is verwerkt. Als je alles hebt teruggestuurd vervalt het bestelde bedrag. Wanneer je een gedeelte van je bestelling hebt teruggestuurd ontvang je een nieuwe aangepaste factuur.

Let op! Het is belangrijk dat je wel je retourzending hebt aangemeld, anders weet Klarna niet dat jij iets retour hebt gestuurd en kunnen er eventuele herinneringskosten in rekening worden gebracht.

Hoelang duurt het voordat ik de terugbetaling heb ontvangen? chevron-down

Zodra wij de retourzending hebben verwerkt geven wij dit direct door aan Klarna. Wij verwerken de retourzending binnen 14 dagen.

  1. Ik heb recht op een volledige terugbetaling
    Als je alles hebt geretourneerd zullen wij de factuur binnen 14 dagen aanpassen. Klarna zal de factuur annuleren en eventuele al betaalde bedragen terugstorten op de rekening waarmee je betaald hebt. Je kunt dit geld doorgaans binnen 5 werkdagen op je rekening verwachten.
  2. Ik heb recht op een gedeeltelijke terugbetaling
    Binnen 14 dagen zullen wij de retourzending verwerken. Als de gedeeltelijke terugbetaling meer is dan het openstaande bedrag op de factuur, zal Klarna het te veel betaalde bedrag terugstorten op de rekening waarmee je betaald hebt. Als de gedeeltelijke terugbetaling minder is dan het bedrag op de factuur zal Klarna het bedrag op de factuur aanpassen. Je zult een bijgewerkte factuur van Klarna ontvangen met het bedrag dat je nog dient te betalen.

  3. Ik heb nog niets betaald maar wel een gedeelte van mijn bestelling teruggestuurd
    Als je nog niets betaald hebt maar wel een gedeelte van je bestelling hebt geretourneerd krijg je een nieuwe factuur te zien in Klarna. Deze factuur dien je binnen de aangegeven termijn te voldoen.

  4. Ik heb mijn terugbetaling nog steeds niet ontvangen
    Als het langer dan een week duurt sinds wij je retourzending hebben verwerkt (contacteer ons als je hier vragen over hebt) en je het geld nog steeds niet op je rekening hebt, dien je contact op te nemen met de klantenservice van Klarna.
Mijn vraag staat er niet tussen chevron-down

Staat je vraag er niet tussen? Dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice of met de klantenservice van Klarna.

Maattabellen

Maattabellen Lingerie chevron-down

Bekijk via onderstaande link de maattabellen oor onze bruidslingerie:

https://beautifulbrideshop.nl/maattabel-bruidslingerie-poirier-uitgebreid-2